Bel:0622264424
Volg ons:
De voordelen van regelmatig masseren

Er zijn meerdere goede redenen om je regelmatig te laten masseren.

Het vermindert stress
Door je regelmatig te laten masseren kun je de stressniveaus in je lichaam onder controle houden, of het nu gaat om strakke deadlines, drukke schema’s, examens of persoonlijke stress. Met een ontspannende massage geef je je lichaam en geest de kans zich los te maken van de dagelijkse sleur. Een massage verlaagt de cortisolspiegel, het voornaamste stresshormoon, in je lichaam.  Bovendien bevordert het de aanmaak van de feel good hormonen endorfines, seratonine, dopamine en oxytocine.

Het bestrijdt pijn
In de medisch wereld wordt massage algemeen aanvaard als een behandelingsmethode voor verschillende soorten pijn. Een massage bevordert de bloedstroom en -circulatie, waardoor de spieren extra voorzien worden van de voedingsstoffen die ze nodig hebben. De afvalstoffen worden beter afgevoerd, zodat het herstel wordt bevorderd. Verder vermindert het de spanning op de spieren, waardoor de flexibiliteit verbetert en pijn vermindert. De endorfines die vrijkomen kunnen helpen bij het verminderen van chronische pijnen die vaak geassocieerd worden met depressie en bij nek en rugklachten.

Het is een onderdeel van een gezonde levensstijl
Je hoeft geen topsporter te zijn om je regelmatig te laten masseren. Het is een erkend onderdeel van een gezonde, verantwoorde en sportieve levensstijl. Massage verhoogt de bloedtoevoer naar de spieren, zodat ze beter worden gevoed. Het helpt bij het afvoeren van melkzuur en andere afvalstoffen die zich kunnen opbouwen tijdens lichamelijke inspanning. Het vermindert de hersteltijd die spieren nodig hebben na een lichamelijke inspanning. Een regelmatige massage kan helpen de flexibiliteit van spieren en gewrichten te verbeteren, bindweefsels te versterken en littekenweefsel af te breken door eerdere verwondingen. Massage vermindert bovendien ontstekingen veroorzaakt door inspanning en helpt bij het celherstel in het lichaam.

Het bevordert de slaapt en de concentratie
Door een goede ontspanningsmassage wordt de kwaliteit van je slaap verbetert. Doordat je beter slaapt, krijg je meer energie, vermindert de vermoeidheid en verbetert je concentratie.

Het voelt goed!
Dat een massage ontspannend werkt weet iedereen die wel eens over zijn schouders gewreven is. De aandacht en de strelingen voelen bij iedereen goed. Massage kan pijn verlichten, spanningen laten wegsmelten en een toestand teweeg brengen waarin je hartslag vertraagt, de bloeddruk daalt en stresshormonen verminderen. Veel mensen geven er de voorkeur aan om tijdens de behandeling rustig te blijven, zich te concentreren op hun ademhaling, de geest te kalmeren en gedachten voorbij te laten gaan. De aanraking van de therapeut veroorzaakt een onmiddellijke reactie in de hersenen om feel good stoffen vrij te maken die je humeur verbeteren en je een natuurlijk fijn gevoel geven.

10 voordelen van massage op een rijtje

• activeert je zelfherstellend vermogen
  • vermindert stress
  • stimuleert het geluksgevoel (vanwege de aanmaak van o.a. endorfine en ocytoxine)